Var är mina FAQ-sidor!?
Det här jag stört mig på som f*n den senaste tiden. Det kommer nya casinon hela tiden, vilket vi såklart gillar och uppskattar. Det kommer nya slottar och det kommer ständigt nya bonussystem och tävlingar att sätta tänderna i. Allt borde ju vara frid och fröjd men det är det inte.
Varför är det inte det då?, kanske du frågar då.
Jo, så här är det. Jag tycker mig kunna observera en viss krypande lättja hos samtliga casinon, vare sig de är casinon med stora bonusar och avancerade lojalitetsstegar och dylikt, eller om det är ett spelbolag med casino BankID och snabba uttag. Oavsett så saknar allt fler casinon ordentliga FAQ-sidor. Var är dem!? Jag vill ha dem, även om jag för stunden inte behöver dem. Hur tänker man egentligen som casino om man inte har en automatiserande text som kan svara på en massa återkommande frågor utan att man aktivt behöver göra något som casino? Tänk själv hur det blir om man som casino måste besvara varje lite fråga om och om igen bara för att man inte skrev ut skiten i en FAQ. Varför besparar man sig inte den tiden genom att ha evigt liggande sida någonstans i supportdelen av casinots hemsisda. Nej, jag fattar inte.
Alla verkar satsa på att ha live chatt numera, vilket är hur bra som helst, det är verkligen inte något jag klagar på. Tvärtom, det ska hyllas med all rätt. Livechatten har gjort alla support och kundtjänster mycket bättre eftersom man direkt kan få ur sig frågan och sedan snabbt få den besvarad.
Men tänk om du spelar på ett BankID casino! Hela konceptet med dessa casinon är ju att allt ska gå snabbt och enkelt. Då vill man ju inte stöta på något problem som kräver att jag startar någon chatt med någon. Nej, då vill man ju bara kunna läsa sig till svaret PÅ EN FAQ-SIDA!!!1
Men smaken är som baken. Vi kan ju hoppas på en förbättring, som förhoppnings kommer efter lagändringen som ligger på horisonten inför nästa år, men tills dess får livechattarna bara ett extremt tungt och viktigt lass. Hoppas att de håller!
Tack för mig, löjtnant!


