Av: Erik Olsson
Ändrad: 2019-03-24

Betsson inleder samarbete med Pressbyrån och 7-Eleven

I dagarna stod det klart att spelbolaget Betsson inleder ett samarbete med Pressbyrån och 7-Eleven där kunder erbjuds spel via värdebevis.

Betsson fortsätter med att försöka hitta knutpunkter mellan den fysiska detaljhandeln och casinospelande på nätet. Den här gången kommer det alltså vara Pressbyrån och 7-Eleven som kommer kunna tillhandahålla kunder och spelare värdebevis på olika belopp mellan 100 kr och 2000 kr som sedermera kan användas på betsson.com för spel.
Den nya spellagen tillåter sådana här intressanta kollaborationer numera vilket är spännande på flera olika plan.

Värdebeviset köps direkt i kassan av de kunder som vill spela hos Betsson, vare sig det gäller betting eller casino. Värdebeviset, som är mellan 100 kr och 2000 kr, innehåller en kod som sedan kan användas på Betssons hemsida. Det är en idé och produktutveckling som är lika enkel som den är genial. 

I början av mars offentliggjorde Betsson sin senaste kampanj om att lansera och släppa 500 stycken Mastercard-kort kopplade till spelkonton på Betssons nätcasino. På Spelpressen ser vi detta som ett intressant försök och chansning där Betsson återigen tar tag om stafettpinnen när det kommer till att skicka ut marknadsexperimentella luftballonger. 

För blott 10 år sedan öppnade Betsson upp en fysisk butik på Götgatan i Stockholm där huvudsyftet var att starta en debatt om och kring det dåvarande statliga spelmonopolet och Svenska spels säregna ställning på den svenska spelmarknaden. 
Det var då. Nu när monopolet är lyft öppnas dörrarna för många olika och spännande casinoprojekt.

För att återkoppla till Betssons Mastercard-kort finner vi den här satsningen med Pressbyrån och 7-Eleven som en naturlig fortsättning på vad vi anser vara Betssons försök att integrera nätcasinospelandet med detalj- och dagligvaruhandeln. 

Sammanfattning

Betsson ligger nästan alltid i täten när kommer till att testa nya idéer vilket både värdebevisen i detaljhandeln och MasterCard-korten visar prov på.
Det intressanta blir sedan att se vilka casinon och spelbolag som väljer att följa efter i Betssons fotspår, samt vilka effekter det här kan tänkas ha på samhällsbilden.

Relaterade artiklar

Accept cookies Vi använder cookies för att besökaren lättare ska kunna använda webbplatsen. Du kan själv stänga av funktionen via din webbläsares säkerhetsinställningar.
Mer information om cookies