Av: Erik Olsson
Ändrad: 2019-03-16

Brands of Leo - Nytt att vänta från LeoVegas

För att tackla framtiden i den svenska casinobranschen på enklaste sätt har LeoVegas valt att starta ett nytt intressant projekt. Det handlar om en egenutvecklad multibrandplattform som är tänkt att diversifiera LeoVegas varumärkesportfölj på sikt.
Brands of Leo är namnet på den nya plattformen som ska möjliggöra skräddarsydda varumärken och brands som siktar in sig på specifika delar av spelarsegmentet.
Brands of Leo drivs av ett litet kreativt team inom LeoVegas-koncernen och målet är att skapa en anpassnings- och skalbar teknikplattform varifrån man senare kan utgå och skapa originella varumärken och brands med tydliga nischer. Det ligger helt i linje med LeoVegas övergripande mål om att bli bättre på att allokera och effektivt använda befintliga resurser.
Spelarna och kunderna i casinosverige blir allt mer kräsna över vilka plattformar de spelar på och och delas allt mer och tydligare in i olika spår och fack. Vissa uppskattar bonusar mer än något annat, och andra spelar inte om det inte är ett BankID casino.
Med Brands of Leo hoppas LeoVegas på att täppa till den nya efterfrågan på specialanpassade spelplattformar som vuxit fram den senaste tiden.

På sikt kommer LeoVegas mer eller mindre kunna spotta ut nya brands på löpande band som i sin tur kommer ha direkta konkurrensfördelar på marknaden tack vare LeoVegas egna starka position.

Vi på Spelpressen kommer följa denna utveckling med intressen och ser redan förtjust på att man redan släppt GoGo Casino som är ett tydlig Pay'N Play casino. 
Det blir också intressant att se hur LeoVegas tänker tackla spellicensfrågan om de börjar spotta ut en massa olika brands. Kommer nya varumärken verka under samma licens, eller kommer de få egna licenser?
Ligger de exempelvis på samma licens som själva LeoVegas kommer man ju inte kunna erbjuda bonusar utan att samtidigt blocka flyttande spelare för sig själv. Å andra sidan kanske det inte spelar någon större roll om det visar sig att LeoVegas lyckas suga upp de flesta spelarna på marknaden genom alla sina varumärken.
Det andra alternativet är ju att låta nya brands ha egna licenser så att de inte kannibaliserar på varandras erbjudanden, om de har några. Å andra sidan kan det utgöra en kostnad som inte är hållbar.

Oavsett så är det med spänning som vi inväntar Brands of Leos nya landvinningar. 

Relaterade artiklar

<
Accept cookies Vi använder cookies för att besökaren lättare ska kunna använda webbplatsen. Du kan själv stänga av funktionen via din webbläsares säkerhetsinställningar.
Mer information om cookies