Casino providers konkurrera också med varandra
Spelbranchen är tuff och konkurrensen är stenhård mellan dom olika casino, betting och bingoföretagen där ute. Reklamintäkterna för media uppgår till galna summor varje år och utan dessa skulle många tv-kanaler och tidningar inte gå runt. Hittills har spelleverantörerna legat förhållandevis lågt eftersom dom rider på vågen men spelbolagen eftersom deras spel visas på sajterna men nu syns en förändring.
Det blir fler och fler leverantörer av spel på marknaden och dom får självklart en liten del av intäkterna som deras spel genererar på alla sajterna. Någon stans mellan 10-16% är en vanlig del beroende på vilken leverantör och hur mycket sidan genererar. Detta medför nu att även leverantörer av spel börjat göra reklam trots att man inte kan spela spelen på deras sida. Det handlar i första hand om att få ut namnet vid lansering av nytt spel så folk väljer just detta när man kommer in på en spelsajt. ELK Studios som lanserar sitt nya spel Wild Seas 11 januari går hårt med en rejäl banner på Aftonbladet bland annat.
Finns stor chans att andra kommer hänga på denna trend och Evolution som är expert på Live Casino har redan hakat på trenden och gör en del reklam.
Prova Elks alla spel på LeoVegas och få 200% bonus



