Av: Erik Olsson
Ändrad: 2018-05-12
”Svenskt, men spännande”
Vi har en del stora svenska spelbolag och sajter som är kända internationellt, exempelvis Bethard, LeoVegas och Betsson. Men vad har människor i resten av världen för syn på oss svenskar? De flesta av oss har nog en ganska tydlig bild av hur man uppfattar oss och hur den stereotypiska svensken beskrivs. Allting man får se och höra är såklart inte smickrande men när det gäller skämtsamma situationer måste man såklart kunna bjuda lite på sig själv. Tar man sig själv på för stort allvar hela tiden så uppfattas man ju i regel som en riktig tråkmåns. Betsson visar prov på kreativitet och god självironisk förmåga å svenska folkets vägnar när man nu lanserar sin första tv-sända reklamfilm på nationell tv i Spanien.
Speljätten har nyligen introducerat varumärket Betsson.es med sikte på att erövra Spanien och reklamfilmen är ett viktigt inledande steg vad gäller marknadsföringen. I filmen ser vi en man som badar naken i en frusen sjö och man presenterar Betsson som ”Svenskt, men spännande”. Vidare förklarar man att svenskar skapat världens bästa spelsajter eftersom dåliga saker händer när man är uttråkad. Ja, vad ska man säga. Vi framstår ju ofta, likt vårt klimat, för ganska kalla i omvärldens ögon.
Huruvida självdistansen kommer visa sig vara ett framgångsrecept för Betsson i Spanien återstår att se men deras utgångsläge är lovande redan från början. Man har redan det största utbudet av slots på hela den spanska marknaden och en sportsbook som står sig väl i konkurrensen den med.
Betsson äger över 20 olika varumärken, bland annat CasinoEuro som ger dig en grym bonus om du registerar dig via vår länk nedan!